17. mai i Ålesund kommune

Her finner du informasjon og program for hele Ålesund kommune. Saken oppdateres fortløpende, så tips oss gjerne om du vet om noe som skjer.

Tog med mennesker med flagg - Klikk for stort bilete17. mai tog Ålesund kommune

Ellingsøy

Program for Ellingsøy (PDF, 69 kB)

Skodje

Program for Skodje

Ørskog

Program for Ørskog (PDF, 241 kB)

Harøy, Sandøy og Ona

Program for Harøy (DOCX, 75 kB)

Program for Sandøy (DOCX, 15 kB)

Program for Ona (JPG, 116 kB)

Ålesund

Rute for 17. mai-toget i sentrum: Kirkegata- Apotekertorget – Hellebroa - Notenesgata- St. Olavsplass – Løvenvoldbakken - Storgata – Kipervikgata - Rådstugata - Røysegata - Borgundveien – snur v/ Klipra – Storledbakken før toget avslutter på Utstillingsplassen.

Se program og tidspunkt for arrangement i hele Ålesund (PPTX, 55 kB)

Se oppstillingskart for toget i Ålesund sentrum (PDF, 2 MB)

Volsdalen skole (PDF, 10 MB)

Hatlane skole (PDF, 2 MB)

Lerstad skole (PDF, 214 kB)

Slik blir det å kjøre bil

Politiet vil dirigere trafikken gjennom byen, og de har oversikt over når veiene blir stengt.

Hellebroa blir stengt mellom kl. 09.00 – 11.00, og all biltrafikk gjennom byen vil da gå over hev/senk broen. Kun en bil kan passere i gangen og bilene kjører i maks 15 km/t.

Reis kollektivt på nasjonaldagen

Med mange mennesker som skal være med på feiringen, spesielt i Ålesund sentrum oppfordrer vi flest mulig til å la bilen stå på nasjonaldagen, og heller bruke kollektivtransport. Sjekk frammr.no for kollektivtilbudet 17. mai.

Tips oss

Det er ikke alltid like enkelt å ha oversikt, så ha tålmodighet for at informasjonen i denne artikkelen blir oppdatert jevnlig.

Vil du hjelpe oss? Send program eller lenke til informasjon for arrangement som ikke er i oversikten til kommunikasjon@alesund.kommune.no