Koronaviruset

Her finn du siste informasjon om koronaviruset, tiltak vi gjer i kommunen og kva dette betyr for deg. Hovudnummeret til Ålesund kommune er
70 16 20 00. Vår informasjonstelefon om korona 70 16 40 60 er betjent frå klokka 08.30 - 15.30 på kvardagar.

Gå til temaside om koronaviruset.

Information about corona in other languages.

Vil du bidra eller treng du bistand?

For tilsette

For tilsette

All intern informasjon for deg som er ansatt i Ålesund kommune finner du på intranett. 

Hvordan kommer jeg inn på intranett?

På intranett finner du personalhåndbok, lønnsinformasjon, diverse skjema og annet som er viktig for deg som ansatt.

Intranettet er en del av Office 365, det er nettbasert og man må være ansatt og logge seg på for å få tilgang.

Er du ansatt kan du logge deg på intranett her. Om du er usikker på hvordan du kommer deg på intranett kan du kontakte lederen på din arbeidsplass.

Hvordan logger jeg på Office 365?

Pålogging via web på http://portal.office.com. Du kan logge deg inn der med brukernavn@alesund.kommune.no og ditt vanlige kommunepassord.

Hvordan kan jeg lese jobbmailen min hjemmefra eller på mobil?

Alle ansatte har tilgang til e-postboksen sin via intranett, som du får tilgang til via Office 365. 

Hvordan se turnus og registrere arbeidstid?

Ansatte i Ålesund kommune skal bruke MinGat for å se egen arbeidsplan og registrere arbeidstid. Du får også informasjon om avdelingen, som vaktbok, ansattliste og ledige vakter. Logg deg på MinGat her.

Ansatte i kommunale selskaper som brannvesenet, 110-sentralen, Ålesund - og Sunnmøre parkering og Ålesund kommunale eiendom skal bruke en annen versjon av programmet: MinGatBrann

Hvordan finner jeg...

Skoler: Innlogging på IST for lærere her, det skoleadministrative systemet. 

Reglement for tilsette

Her finn du reglement som gjeld for tilsette i Ålesund kommune.

Til toppen