Starte eit planarbeid

Privatpersonar, forslagsstillar, organisasjonar eller andre styresmakter kan fremme forslag til nye reguleringsplanar eller endring av eksisterande planar.

Den som utarbeider planen må vere fagkunnig. Plan- og bygningslova stiller krav til korleis dette skal føregå.

Rettleiing om prosess og kommunen sine krav til fagkunnige ved utarbeiding av reguleringsplan:

 

Korleis går den vidare prosessen føre seg?

Når planforslaget er komplett skriv admnistrasjonen ei innstilling til politisk behandling om korleis planforslaget skal behandlast vidare.

  1. Førstegongs behandling: Planforslaget og administrasjonen si innstilling blir lagt fram til politisk behandling i planutvalet. Utvalet avgjer om planen blir lagt ut på høyring, eller om dei krev at han blir arbeidd meir med eller at han blir avvist.
  2. Offentleg ettersyn og høyring: I høyringsperioden blir som planen gjeld varsla, og det kan komme merknader til planen.
  3. Andregongs behandling: Når høyringsfristen har gått ut, blir det førebudd ny behandling av planforslaget i planutvalet, før saka skal bli behandla i kommunestyret. Høyringsmerknader til planen kan føre til endringar av planforslaget.
  4. Planvedtak: Kommunestyret vedtar reguleringsplanar. Gjennom ein vedtatt reguleringsplan blir arealbruken gjort bindande for den enkelte grunneigar.
  5. Kunngjering av vedtatt plan: Når ein reguleringsplan er vedtatt, blir dette kunngjort. Dei som planen vedkjem har høve til å klage på vedtaket.

Reguleringsendring ved forenkla prosess

I utgangspunktet følgjer reguleringsendringar same reglar som utarbeiding av ein ny reguleringsplan. For nokon reguleringsendringar er det likevel lagt opp til ein enklare prosess. Dette gjeld endringar som:

•    i liten grad påverkar gjennomføringa av planen
•    ikkje går utover hovudrammene i planen
•    og heller ikkje vedkjem omsynet til viktige natur- og friluftsområde

Reguleringsendringar etter forenkla prosess er gebyrbelagt

Ansvarleg for tenesta