Koronaviruset

Her finn du siste informasjon om koronaviruset, tiltak vi gjer i kommunen og kva dette betyr for deg. Hovudnummeret til Ålesund kommune er
70 16 20 00. Vår informasjonstelefon om korona er 70 16 40 60. Opningstider i påska er onsdag 8.8 kl. 08.30-12.00, langfredag kl. 09.30-15.30, 1. påskedag kl. 09.30-15.30. Frå tysdag 14. april blir opningstidene frå kl. 08.30-15.30.

Gå til temaside om koronaviruset.

Information about corona in other languages.

Vil du bidra eller treng du bistand?

NAV Ålesund og naudhjelp

E-post til kommunen

E-post til kommunen

Kommunen er forpliktet til å behandle alle dokumenter, inkludert e-post, i samsvar med bestemmelsene i Offentlighetsloven.

Det betyr blant annet at alle kommunale saksdokumenter, inkludert all korrespondanse til og fra kommunen, som hovedregel er offentlige. Den som ønsker det, kan be om innsyn i kommunens saksdokumenter etter offentlighetsloven. Se også veileder til offentligloven.

Send derfor ikke brev eller e-post til kommunen med informasjon som du ikke ønsker skal bli allment kjent.

Dersom dokumentet inneholder taushetsbelagte opplysninger, vil disse bli strøket før det gis innsyn i dokumentet. Opplysninger om noens helsetilstand, og opplysninger om at noen er eller har vært pasient/klient, er alltid taushetsbelagte. For øvrig bør ikke dokumenter som inneholder slike opplysninger sendes som e-post, men kun som ordinær papirpost.

Vil du ha et skriftlig svar, må du oppgi navn og ordinær postadresse.

Til toppen