Vi har pusset opp

Nettsiden vår har fått ny design. Den har fått ny funksjonalitet og flere farger, rett og slett mer moderne. Vi håper dere liker det, og at dere fortsatt finner det dere trenger.

Mann som viser fram ein iPad - Klikk for stort bileteOrdfører Håkon Lykkebø Strand viser frem de nye nettsidene våre.

Dagens nettside er 4,5 år gammel. Siden da har Ålesund kommune fått ny grafiske profil som består av mange farger, som bidrar til å styrke kommunens identitet.

Hva er nytt?

Innholdet er det samme. Dette er blant tingene som er nytt:

• Lettere å navigere deg frem til rett informasjon
  • Hjelpetekster på menypunkt for at du lettere skal finne frem
  • Tekster som beskriver hva du finner på sider med mye informasjon
  • Nye funksjoner der innhold lettere kan bli fremhevet
  • Fargerike element til å fremheve innhold i artiklene.

- Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle innhold, språk, struktur og brukervennlighet på nettsiden. Og det vil vi fortsette med, for en god nettside blir nemlig aldri ferdig. Målet vårt er at informasjon fra kommunen skal være enkelt å finne, lett å forstå og lett å gjøre, sier Anette W. Petersen, som er kommunens nettredaktør.

Nettsiden er vår viktigste kanal

Nettsiden alesund.kommune.no er hovedkanalen for informasjon om tjenestetilbudet i kommunen, om ansvarsområde og om politiske saker. Det siste året har det vært 171 560 besøkende på nettsiden vår, hver måned.

Gode nettsider gjør det mulig for deg å finne frem selv – og det er døgnåpent.

-  Vi er så stolt av resultatet som vi nå endelig kan vise frem. Dette har vært et stort fellesprosjekt mellom kommunikasjonsstaben, innbyggertorget, og ikke minst fagene selv som sørger for oppdatert tjenesteinformasjon, sier kommunikasjonssjef Christine Rørvik.