Digitale læremiddel

Slik jobbar vi i Ålesundsskolen med digitale læremidler og digital læring. 

Kva er eit digitalt læremiddel?

Eit digitalt læremiddel er eit digitalt element utvikla for regelmessig bruk i opplæringa, som dekker vesentlege delar av læreplanen i eit fag. Dette kan inkludere digitale læreverk, læringsplattformer og læringsressursar som blir integrerte i undervisninga for å støtte læringa til elevane. 

Digitale verktøy og einingar blir brukte til å skape, omarbeide og dele fagrelevant informasjon, men er ikkje nødvendigvis utvikla spesifikt for skolebruk.

Læremiddel og læringsteknologi i skole og opplæring | udir.no

Slik jobbar vi med digital læring

Elevane ved Ålesundskolen har per i dag tilgang til både iPader og berbare pc-ar. Målet er at alle elevar etter kvart skal over til å bruke iPader. Vi har eit mål om ein til ein dekning av digitale einingar innan utgangen av 2026. Det vil bli utarbeidd ein eigen strategiplan for bruk av digitale verktøy og læremiddel.

Alle Ålesundskolane bruker digitale verktøy som ein del opplæringa. Korleis dei tek det i bruk, varierer noko frå skole til skole. Formålet med dette er å gi elevane den digitale kompetansen dei treng for å navigere i ei stadig meir digitalisert verd.

Den digitale dømmekrafta til elevane

I dagens digitale verd er det avgjerande at elevar lærer å tenke kritisk og ta gode val når dei bruker digitale verktøy. Dette inneber å utvikle dømmekraft på fleire område:

  1. Vurdering av kjelder: Elevane må kunne skilje mellom pålitelege og upålitelege kjelder. Dette krev at dei forstår korleis dei kan evaluere truverdet og relevansen til informasjonen.
  2. Påverknad frå digitale medium: Digitale medium har stor innverknad på meiningane og haldningane til elevane. Det er viktig at dei lærer å vere klar over denne påverknaden og utviklar evne til å reflektere kritisk over det dei ser og les.
  3. Val av verktøy: Elevane må kunne velje dei riktige digitale verktøya for ulike oppgåver. Dette inneber å forstå funksjonane til verktøya og avgrensingar, og dessutan å kunne vurdere kva verktøy som er mest formålstenlege i ulike situasjonar.
  4. Påverknad frå algoritmar: Algoritmar styrer mykje av det vi ser på nettet, frå søkeresultat til sosiale mediefeeder. Elevane må forstå korleis algoritmar fungerer og korleis dei kan påverka informasjonen dei får.
  5. Bruk av sosiale medium: Sosiale medium er ein stor del av livet til elevane. Dei må lære å bruke desse plattformene på ein ansvarleg måte, inkludert å vere klar over personvern og korleis dei presenterer seg sjølv på nettet.
  6. Digital identitet: Elevane må utvikle ei forståing for sin eigen digitale identitet og korleis dei kan verne han. Dette inkluderer å forstå korleis informasjon om dei sjølv kan bli brukt og misbrukt.

Å bygge digital dømmekraft er ein kontinuerleg prosess som tek tid. Elevane utviklar denne ferdigheita også på skulen individuelt og i samarbeid med klassekameratar, med støtte og rettleiing frå læraren. 

Gjennom praktiske aktivitetar, diskusjonar og refleksjon kan elevane gradvis styrke den digitale kompetansen sin og bli sikre og kritiske brukarar av digitale verktøy.