Klart for folkefest i Ringgata - kommer du?

Vi har gleden av å invitere til åpning av Ringgata byrom 4. oktober. Målet vårt er at dette skal bli en møteplass både fastboende og tilreisende får glede av.

Tre personer holder hender og smiler i en trapp - Klikk for stort bileteFra venstre: Prosjektleder Ålesund kommunale eigedom Rebecka Flinck Nikolaisen, kunstner Albin Siggesson og kunstkonsulent Solveig Fagermo Jon Åge Giske / Ålesund kommune

– Vi håper at denne feiringen kan bli en skikkelig folkefest. Vi stiller med kaffe og boller, pizzasnurrer til barna, dans fra elever ved kulturskolen og DJ som spiller musikk!

Her er alle velkommen, enten en kan bli med hele dagen, eller kun kan komme innom på vei hjem fra jobb og skole. Prosjektlederen oppfordrer folk til å spre ordet til venner og familie, og håper flest mulig tar turen for å se det nye byrommet.

Under åpningen er også barna velkommen til å prøve seg i en gatekunst-workshop, forteller prosjektleder Rebecka Flinck Nikolaisen.

Du kan lese mer om Ringgata byrom på prosjektsiden.

Program for åpning 4. oktober

13:30 – 14:00 Åpning med taler og snorklipping:

• Rebecka Flinck Nikolaisen (Prosjektleder Ålesund kommune)
  • Representant fra Møre og Romsdal fylkeskommune
  • Ordfører Håkon Lykkebø Strand

14:00 – 17:00 Gatekunst-workshop med kunstner Albin Siggesson

• SFO 1. til 3. trinn fra Aspøy barneskole er invitert til workshop, men alle er hjertlig velkommen til å bli med

Praktisk informasjon

Fint vær er aldri garantert i Ålesund, og vi setter derfor opp telt som kan gi litt le og tak. Det er likevel lurt for både store og små å kle seg etter været. Vi vil også anbefale at tilreisende kommer med kollektivtransport eller til fots.

Nesten ferdigbygd lekeplass - Klikk for stort bileteSnart klart til åpning Jon Åge Giske / Ålesund kommune