Nettstedskart |English|
Ålesundkommune logo 246px
Ålesundkommune logo sidestilt 50h

Offentlige innkjøp

Ålesund kommune har innkjøpssamarbeid med flere andre kommuner i regionen.

Innkjøpssamarbeidet på Sunnmøre

Samarbeidet består av Ålesund kommune og 18 kommuner geografisk plassert rundt Ålesund. Innkjøpssamarbeidet består i dag av kommunene Ålesund, Ørskog, Vestnes, Sykkylven, Sula, Stranda, Stordal, Skodje, Sandøy, Norddal, Haram, Giske, Hareid, Herøy, Ulstein, Sande, Vanylven, Ørsta og Volda

Samlet har kommunene et befolkningsgrunnlag på ca. 150 000 innbyggere. Dette bidrar til at innkjøpsvolumet blir attraktivt for flere leverandører å gi tilbud på.

Samarbeidskommunene får tilbud om å delta på våre rammeavtaler, i tillegg til at de får rådgiving i innkjøpsfaglige spørsmål, hjelp til gjennomføring av egne konkurranser og oppdatering av avtalekataloger i Visma eHandel.

 

xlsRammeavtaler for innkjøpssamarbeidet på Sunnmøre - oppdatert 14.10.2016

 

Innkjøpspolitikk

Se Ålesund kommunes innkjøpspolitikk, som ble vedtatt av bystyret 9. september 2010.

Andre nettressurser

 

 Kontakt oss

Sentralbordet 70 16 20 00 (kl. 08.00 - 15.45)
 
Post: Postboks 1521, 6025 Ålesund
Besøk: Keiser Wilhelmsgt. 11, 6003 Ålesund

Åpningstider
Kontaktinformasjon
Organisasjon

Org.nr.  942 953 119