Nettstedskart |English|
Ålesundkommune logo 246px
Ålesundkommune logo sidestilt 50h

Slik søker du stilling i Ålesund kommune

Dette gjelder når du søker stilling i Ålesund kommune:

Ledige stillinger publiseres normalt hver fredag, og blir liggende til søknadsfristen går ut.

Søknadsprosessen

  • Du sender én søknad for hver stilling (stillingsnummer) du søker på.
  • Navnet ditt vil normalt bli offentliggjort i forenklet søkerliste. Du kan be om unntatt offentlighet, men da må du begrunne dette skriftlig, jf. § 25 i offentleglova. Kan ikke kommunen imøtekomme ønsket, vil du bli varslet før søkerlisten ferdigstilles.
  • Attester og vitnemål trenger ikke lastes opp elektronisk. Dokumentasjon blir etterspurt i forbindelse med et eventuelt intervju, eller du kan bli bedt om å sende inn dokumentasjonen i forkant av intervju.
  • For noen stillinger (i skole, barnehage, helse- og sosialtjenesten) stilles det krav til godkjent politiattest / tuberkulinprøve / undersøkelse for meticillinresistente gule stafylokokker (MRSA). Dette skal ikke følge søknaden, men forevises dersom du blir tilbudt stilling, og aksepterer tilbudet.
  • For noen fagstillingskoder (sykepleier, omsorgsarbeider m.fl.) stilles det krav om autorisasjon eller fagbrev.


Slik søker du elektronisk:

Det er kun mulig å søke på utlyste stillinger via søknadssystemet. Det er ikke mulig å levere søknad på papir eller pr. e-post.

GÅ TIL WEBCRUITER FOR Å SE LEDIGE STILLINGER /SØKE STILLING

Du kan også forhåndsregistrere CV'en din i det nye systemet: Registrere CV

Trenger du hjelp?

Spørsmål vedr. søknad på stilling kan rettes til Servicetorget, tlf 70 16 20 00. 

 

 

 Kontakt oss

Sentralbordet 70 16 20 00 (kl. 08.00 - 15.45)
 
Post: Postboks 1521, 6025 Ålesund
Besøk: Keiser Wilhelmsgt. 11, 6003 Ålesund

Åpningstider
Kontaktinformasjon
Organisasjon

Org.nr.  942 953 119